Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2200 ansatte og over 12 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer, Hansmark og kjedene Byggi, Flisekompaniet og Montér. Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har mer enn 179 000 medarbeidere i 67 land og er Europas største distributør av byggevarer.

Som Logistikksjef skal du sørge for effektiv ledelse og kostnadseffektiv drift for Optimeras logistikkanlegg. Du skal bidra til en positiv kundereise ved å sørge for optimal drift, yte høy servicegrad og videreutvikle en agil driftsorganisasjon. Optimeras logistikkdivisjon befinner seg i et spennende utviklingsløp og du skal være med å utforme et sterkt kompetansemiljø samt å implementere forbedringstiltak og nye digitale løsninger. Stillingen rapporterer til konserndirektør logistikk og inngår i logistikkdivisjonens ledergruppe.

Arbeidsoppgaver:

  • overordnet ansvar for optimal drift, oppetider og servicenivåer for seks logistikkanlegg (Os, Haugesund, Sandnes, Kristiansand, Rudshøgda og Trondheim)
  • oppfølging av KPIer og rapportering
  • overordnet ansvar for kvalitet og HMS på alle driftssteder
  • personalansvar for seks driftsledere
  • lede og motivere medarbeidere slik at individuelle mål oppnås
  • sikre at avdelingen til enhver tid har rett bemanning og rett kompetanse
  • budsjettansvar (OPEX) – utarbeide budsjettet og følge opp budsjettoppnåelse
  • identifisere forbedringstiltak som fører til bedre prosesser, økt produktivitet og mer effektiv lagerdrift
  • gjennomføre forbedringsprosjekter
  • bidra til å utforme et sterkt fagmiljø
  • samarbeide tett med salgsorganisasjonen for å finne gode kundeløsninger og bidra til en positiv kundereise på alle mulige måter
  • kontakt med store kunder for å konstruktivt løse problemer som kan oppstå

Kvalifikasjoner:

  • høyere relevant utdanning på Bachelor eller MSc-nivå
  • bred operasjonell logistikk- eller produksjonserfaring fra virksomheter med komplekse verdikjeder, gjerne med landsdekkende og desentralisert distribusjonsstruktur
  • dokumentert ledererfaring i form av både personal -og budsjettansvar
  • erfaring med forbedringsprosesser, herunder Lean, er ønskelig  
  • må beherske Excel og andre relevante IT-verktøy godt, samt raskt kunne sette seg inn i interne rapporter og analyser
  • generell sterk teknologisk innsikt
  • god økonomi- og tallforståelse
  • strukturert, profesjonell og ryddig i alle forhold
  • gode kommunikasjonsevner skriftlig og muntlig, både på norsk og engelsk


Personlige egenskaper:

  • analytisk
  • forretningsorientert  
  • gode planleggings- og organiseringsevner  
  • sterk på gjennomføring
  • resultatorientert, målrettet, engasjert
  • overbevisende
  • jordnær lagspiller som kan identifisere seg med og etterleve verdiene til Optimera: «Offensive, Profesjonelle, Personlige»



Interessenter kan ta fortrolig kontakt med Yannis Nakopoulos i ISCO Group, tlf. 22 06 87 00.

Vennligst registrer søknad og CV snarest.


Logistikksjef

Optimera

Snarest

Ioannis Nakopoulos

+47 22 06 87 00

Optimera